Strona główna1 » Klimatyzacja2 » ZESTAW DO SPRAWDZANIA NIESZCZELNOŚCI AZOTEM Z MANOMETRAMI - TESTER SZCZELNOŚCI AZOT3

Zestaw do sprawdzania nieszczelności azotem z manometrami - tester szczelności azot

Czas wysyłki: do 48 godzin

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier przedpłata - 15,00 zł
Kurier za pobraniem - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Kod producenta: TW.AZOT.0

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 12 m-cy

Cena brutto: 900,00 zł

Cena netto: 731,71 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

Kupując ten produkt otrzymasz od nas 900 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zarejestrowanych w naszym sklepie.

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (0)

Zestaw ten służy do sprawdzania szczelności układów klimatyzacji przy pomocy azotu.

W skład zestawu wchodzą kolejno:

- Reduktor do azotu Perun do 30 bar
- Zestaw manometrów z szybkozłączami do klimatyzacji samochodowej
- Redukcja do reduktora azotu 1/4"SAE x G1/4

 

 

Zastosowanie: 

Zestaw azotowy służy do sprawdzania szczelności układu klimatyzacji oraz kontroli poprawności działania parametrów układu.

 

1.Sprawdzanie szczelności:
 
- Sprawdzić czy zawory na belce manometrów są zamknięte (w pozycji poziomo).
- Reduktor należy przykręcić do butli z azotem. Następnie wykręcić śrubę regulacyjną od dołu reduktora. Odkręcić zawór na butli azotowej.
 
Wkręcając śrubę regulacyjną w reduktorze ustawić ciśnienie wychodzące na manometry na poziomie 8-10 BAR.
Nie należy stosować ciśnienia wyższego niż 10 BAR ze względu na możliwość uszkodzenia układu klimatyzacji oraz manometrów zestawu. 
 

Uwaga!
Do sprawdzania szczelności układu nie należy wpinać adapteru niskiego ciśnienia. Pozostaje on zamknięty. Podanie azotu na stronę niskiego ciśnienia spowoduje uszkodzenie manometru. Szczelność sprawdzamy manometrem wysokiego ciśnienia.

- Przypiąć adapter (szybkozłącze) wysokiego ciśnienia do układu klimatyzacji. Zawór należy wpinać w momencie gdy pokrętło zaworu (czerwone) jest wykręcone, następnie wkręcić pokrętło. Zawór jest otwarty po ponownym wkręceniu pokrętła.
- Ustawiając zawór wysokiego ciśnienia w pozycji otwartej (pionowo) wpuszczamy do układu azot. Następnie zamykamy zawór wysokiego ciśnienia na manometrach (poziomo) oraz zakręcamy zawór główny butli azotowej. Następnie sprawdzamy szczelność układu płynem pieniącym natryskując go na wszystkie dostępne elementy układu. W zależności od uznania mechanika można zostawić układ napełniony azotem na dłuższy czas w celu dokładniejszego sprawdzenia szczelności. Po próbie należy opróżnić układ z azotu odkręcając od manometrów żółty wąż reduktora.


2. Kontrola układu.

Należy wpiąć obydwa adaptery (przyłącza) jak w p.1 – nie wpinając przewodu azotowego uprzednio sprawdzając czy zawory manometrów są zamknięte w pozycji poziomej. W trakcie pracy układu możemy odczytać wskazania manometrów,na podstawie których możemy określić prawidłowość pracy układu.

 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Napisz recenzję do tego produktu, a otrzymasz od nas 50 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zalogowanych i zarejestrowanych w naszym sklepie.

Napisz recenzję

Oprogramowanie sklepu shopGold.pl